fredag 11 februari 2011

nu ser vi bara framåt

det har varit riktigt tunga dagar med miljoner känslor som gjort sig påminnda. känns iaf som att gårdagens samtal med jullan, och framför allt adde, var nödvändiga och nu har vi alla fått spotta ur oss exakt vad vi kände och tänkte och nu ser vi bara framåt, allihopa. och såhär kommer det nu att bli:

- johan har en köpare på sin lägenhet, förhoppningsvis ringer hon redan idag och tackar ja och då är vi av med den till 28/2.
- vi har sagt upp jullan och addes lägenhet med två månaders uppsägningstid, dvs vi ska vara ute härifrån 10/4.
- jag och johan har gemensamt köpt en 3:a på skjutbanegatan (inte den jag skrev om sist hehe) och i kontraktet står den att vi har inflyttning 14/3 men vi ska försöka skjuta upp det till 1/4 så vi slipper sitta med dubbla hyror då det skulle innebära rena hyror på 10 000:- under både mars och april och det är inget vi vill uppleva med tanke på att vi i princip sitter på golvet vad gäller möbelväg och behöver lägga alla våra pengar på det meeeeen jag är optimistisk! förhoppningsvis godkänner dom att vi skjuter upp det till 1/4 :-)

och sist men inte minst: jullan, min vän. vaggan till graven! hold on and be strong! du vet vad jag försöker säga, kärlek! ♥